Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Počítačové adaptivní testování a možnosti jeho využití v psychodiagnostice
Dlouhá, Jana ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Niederlová, Markéta (oponent)
4 Abstrakt Teoretická část práce je zaměřena na počítačové adaptivní testování (CAT) a teorii odpovědi na položku (IRT). Zařazena je také kapitola srovnávající IRT s běžně používanou klasickou testovou teorií (CTT). Je zde také krátká zmínka o počítačovém a online testování, protože tyto typy administrace se v mnohém liší od klasických tužka-a- papír testů. Cílem této práce bylo zhodnotit jednotlivé způsoby administrace eEOD testu a porovnat je s testy eEPQ a sebehodnocením. V praktické části byly kalibrovány položky škály extraverze Eysenckova osobnostního dotazníku (eEOD) na skupině 124 respondentů Na získaných datech byla následně provedena simulace počítačového adaptivního testování, která jasně ukázala výhody tohoto typu testování v porovnání s klasickou podobou testu. Tyto výsledky byly porovnány s výsledky reálné administrace CAT testu na původním vzorku a na nové skupině respondentů (Np=69, Nn=68). Výsledky silně korelovaly s výsledky simulovaného testu. Pro ověření validity počítačové adaptivní verze eEOD byly navíc výsledky respondentů v tomto testu porovnány s výsledky v testu eEPQ a v krátké sebeposuzovací škále. Nakonec bylo provedeno srovnání výsledků počítačové adaptivní administrace s výsledky administrace tužka-a-papír. Klíčová slova: Počítačové adaptivní testování, online testování, teorie...
Ověření rytmických schopností u vysokoškolských studentů v oblasti vzdělávání tělesná výchova a sport
Kašparová, Alena ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Pelclová, Jana (oponent) ; Kyselovičová, Oľga (oponent)
Práce se zabývá vytvořením testové baterie pro posouzení rytmického cítění u vysokoškolských studentů v oblasti vzdělávání Tělesná výchova a sport. Takové testy totiž hudebně-sportovní praxe postrádá a doposud je nucena využívat pouze testy koncipované pro hudební oblast. Nové testy svou strukturou odpovídají charakteristice rytmického cítění z pohledu hudební psychologie. Testy jsou rozděleny do tří oddílů, kterými jsou Percepční dovednosti a činnosti (položky 1 až 18), Reprodukční dovednosti a činnosti (položky 19 až 27) a Produkční dovednosti a činnosti (položka 28). Pro statistické zpracování byla použita klasická teorie testu (faktorová analýza) i teorie odpovědi na položku (dvou-parametrický model). Součástí metod byl i výpočet reliability a validity testu. Očekávané zamítnutí navržené hypotézy se potvrdilo jak u klasické teorie testu, tak u teorie odpovědi na položku. Výjimkou byl model 4, jehož fit indexy (zejména TLI = 0,537) však ukazovaly spíše nedostatek důkazů na zamítnutí hypotézy než na perfektní shodu modelu s daty. Cílem bylo sestavit a otestovat modely, jejichž shoda s daty bude nejlepší. Nejpříznivější shoda byla u modelů č. 1 a 5. Model 1 [CFI = 0.927, TLI=0.916, SRMR = 0.09, RMSEA (5 %) = 0.03, RMSEA (95 %) = 0.059], jehož struktura odpovídala navržené testové baterii,...
Computerized Adaptive Testing In Kinanthropology: Monte Carlo Simulations Using The Physical Self Description Questionnaire
Komarc, Martin ; Štochl, Jan (vedoucí práce) ; Martinková, Patrícia (oponent) ; Scheier, Lawrence (oponent)
Předložená disertační práce si klade za cíl prezentaci využití počítačového adaptivního testování (computerized adaptive testing - CAT) v oblasti Kinantropologie. Přizpůsobením testu latentní úrovni konkrétního testovaného jedince, nabízí CAT řadu teoretických a metodologických výhod a nabízí tím možnost zvýšení efektivity procesu testování. V první části práce jsou představeny teoretické, koncepční a historické základy CAT. Tato diskuse nutně obsahuje stručný popis teorie odpovědí na položku (item response theory - IRT), protože IRT je téměř výhradně používaná jako matematický model v dnešních CAT aplikacích. Praktická využitelnost CAT je posléze hodnocena pomocí Monte-Carlo simulace zahrnující adaptivní administraci Physical Self-description questionnaire (PSDQ) - nástroje, který je široce používán k posouzení tělesného sebepojetí v oblasti psychologie sportu. Pro Monte Carlo simulaci adaptivní administrace PSDQ byla využita skutečná položková banka (n = 70), přičemž jednotlivé položky byly kalibrovány pomocí Graded response modelu (GRM, viz Samejima, 1969, 1997). Odpovědi na jednotlivé položky byly simulovány na základě parametrů položek a předem specifikovaných skutečných hodnot latentní úrovně tělesného sebepojetí. V rámci simulace adaptivní administrace byl hodnocen zejména počet...
Ověření rytmických schopností u vysokoškolských studentů v oblasti vzdělávání tělesná výchova a sport
Kašparová, Alena ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Pelclová, Jana (oponent) ; Kyselovičová, Oľga (oponent)
Práce se zabývá vytvořením testové baterie pro posouzení rytmického cítění u vysokoškolských studentů v oblasti vzdělávání Tělesná výchova a sport. Takové testy totiž hudebně-sportovní praxe postrádá a doposud je nucena využívat pouze testy koncipované pro hudební oblast. Nové testy svou strukturou odpovídají charakteristice rytmického cítění z pohledu hudební psychologie. Testy jsou rozděleny do tří oddílů, kterými jsou Percepční dovednosti a činnosti (položky 1 až 18), Reprodukční dovednosti a činnosti (položky 19 až 27) a Produkční dovednosti a činnosti (položka 28). Pro statistické zpracování byla použita klasická teorie testu (faktorová analýza) i teorie odpovědi na položku (dvou-parametrický model). Součástí metod byl i výpočet reliability a validity testu. Očekávané zamítnutí navržené hypotézy se potvrdilo jak u klasické teorie testu, tak u teorie odpovědi na položku. Výjimkou byl model 4, jehož fit indexy (zejména TLI = 0,537) však ukazovaly spíše nedostatek důkazů na zamítnutí hypotézy než na perfektní shodu modelu s daty. Cílem bylo sestavit a otestovat modely, jejichž shoda s daty bude nejlepší. Nejpříznivější shoda byla u modelů č. 1 a 5. Model 1 [CFI = 0.927, TLI=0.916, SRMR = 0.09, RMSEA (5 %) = 0.03, RMSEA (95 %) = 0.059], jehož struktura odpovídala navržené testové baterii,...
Adaptivní testování pro odhad znalostí
Tělupil, Dominik ; Martinková, Patrícia (vedoucí práce) ; Omelka, Marek (oponent)
Tato práce je věnována popisu a analýze počítačových adaptivních testů, což jsou psychometrické testy, v nichž jsou položky respondentům předklá- dány postupně na základě aktuálního odhadu jejich znalostí. Práce se sou- středí výhradně na testy, které jsou založeny na dichotomických modelech teorie odpovědi na položku, tj. na případ, kdy je položky možné odpovědět pouze správně, nebo nesprávně, částečně správné odpovědi nejsou povoleny. Představena jsou možná nastavení adaptivního testu, tj. kritéria volby opti- mální položky, pravidla pro ukončení testu, metody odhadu znalostí, a také další možná rozšíření, např. metody kontroly expozice položek a vyvážení obsahu. V analytické části pak zkoumáme vliv nastavení adaptivního testu na jeho průměrnou délku a průměrné absolutní vychýlení odhadu znalostí pomocí modelů lineární regrese. Kromě post hoc analýzy reálných dat, ve které využíváme odpovědí skutečných respondentů testu, jejichž skutečnou znalost neznáme, provádíme analýzu za pomoci simulovaných odpovědí re- spondentů se známou úrovní znalostí. V poslední části práce jsou představeny možnosti, které pro analýzu adaptivních testů nabízí statistický software R, včetně možnosti vytvoření reálného adaptivního testu. 1
Zdraví a jeho socioekonomické ukazatele - testování reliability a validity na PSAS
Juráčková, Veronika ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Hendl, Jan (oponent)
Diplomová práce "Zdraví a jeho socioekonomické ukazatele - testování reliability a validity na PSAS" se zabývá teoretickým ukotvením pojmu zdraví a jeho socioekonomických ukazatelů. Podstatnou částí práce je aplikace nástrojů PSAS škály na českou populaci a určení, zda je škála po aplikaci na české respondenty reliabilní a validní. K určení reliability je využito komplexního testu pro celou škálu skrze hodnotu Cronbachovo alfa a poté je testována mezipoložková reliabilita, tzv. item response theory (IRT). Test IRT je proveden na 18 položkové Likertově škále odpovědí, z nichž je PSAS složena. Validita je testována na základě konfirmační faktorové analýzy, kde je využito tzv. construct validity a poté analýzy kognitivních rozhovorů za užití face validity. Sekundární analýza dat je provedena v programu SPSS, MPLUS, R a IRTPRO. Poslední dva programy jsou využity k testování méně známé item response theory.
Praktické využití Raschova modelu
Havelková, Natálie ; Sobíšek, Lukáš (vedoucí práce) ; Fiřtová, Lenka (oponent)
Teorie odpovědi na položku je skupina nástrojů (statistických modelů a testů), které slouží k analýze kategoriálních dat. Jeden z přístupů využívaných v rámci této teorie je Raschův model. Cílem této práce je popsat a prakticky využít Raschův model, pomocí kterého můžeme analyzovat kategoriální data v podobě odpovědí na otázky v dotazníkovém šetření či znalostním testu. Jako hlavní zdroj dat pro modelování bude využita databáze SHARE a jako nástroj pro zpracování program R.
Computerized Adaptive Testing In Kinanthropology: Monte Carlo Simulations Using The Physical Self Description Questionnaire
Komarc, Martin ; Štochl, Jan (vedoucí práce) ; Martinková, Patrícia (oponent) ; Scheier, Lawrence (oponent)
Předložená disertační práce si klade za cíl prezentaci využití počítačového adaptivního testování (computerized adaptive testing - CAT) v oblasti Kinantropologie. Přizpůsobením testu latentní úrovni konkrétního testovaného jedince, nabízí CAT řadu teoretických a metodologických výhod a nabízí tím možnost zvýšení efektivity procesu testování. V první části práce jsou představeny teoretické, koncepční a historické základy CAT. Tato diskuse nutně obsahuje stručný popis teorie odpovědí na položku (item response theory - IRT), protože IRT je téměř výhradně používaná jako matematický model v dnešních CAT aplikacích. Praktická využitelnost CAT je posléze hodnocena pomocí Monte-Carlo simulace zahrnující adaptivní administraci Physical Self-description questionnaire (PSDQ) - nástroje, který je široce používán k posouzení tělesného sebepojetí v oblasti psychologie sportu. Pro Monte Carlo simulaci adaptivní administrace PSDQ byla využita skutečná položková banka (n = 70), přičemž jednotlivé položky byly kalibrovány pomocí Graded response modelu (GRM, viz Samejima, 1969, 1997). Odpovědi na jednotlivé položky byly simulovány na základě parametrů položek a předem specifikovaných skutečných hodnot latentní úrovně tělesného sebepojetí. V rámci simulace adaptivní administrace byl hodnocen zejména počet...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.